Θέμα: The Red Crayola - Soldier-Talk (1979) 13.01.15 19:32
Ίσως το μακροβιότερο και πλέον ιστορικό συγκρότημα στην ιστορία του Underground Rock,ταυτισμένοι με την εξελικτική πορεία της ψυχεδέλειας από τη γέννησή της σχηματίστηκαν τον Σεπτέμβρη του 1966 στο Houston της πολιτείας του Τέξας αρχικά ως τρίο και ως Red Crayola. Ιδρυτής ήταν ο τραγουδιστής και συνθέτης Mayo Thompson. Το σχήμα αποτέλεσε εξ αρχής και καθ' όλη τη διάρκεια του πολύχρονου βίου του, το προσωπικό του εκφραστικό όχημα στον πολύχρωμο μικρόκοσμο του Progressive - Art Rock, της Ψυχεδέλειας, του Experimental Rock αλλά και του Post Punk μεταγενέστερα. Ούτως ή άλλως αυτός ήταν ολόκληρη η μπάντα και το μοναδικό σταθερό μέλος της στην μέχρι σήμερα πορεία της. Το ντεμπούτο άλμπουμ τους The Parable of Arable Land ολοκληρώθηκε το 1967 με την πολύτιμη συνεισφορά του Roky Erickson (πλήκτρα) και κυκλοφόρησε για λογαριασμό της ιστορικής ετικέτας International Artists. Ο ήχος τους ήταν τόσο προχωρημένος ακόμα και για τα δεδομένα της εταιρείας τους, ώστε μπροστά τους ακόμα και οι 13th Floor Elevators που ηχογραφούσαν κάτω από την ίδια σκέπη ηχούσαν απολύτως φυσιολογικοί. Είναι χαρακτηριστικό πως η I.A. αρνήθηκε να κυκλοφορήσει το απολύτως avant-garde δεύτερο άλμπουμ τους Coconut Hotel την ίδια χρονιά (αντίκρισε τελικά το φως της δημοσιότητας το 1995 από την Drug City). Το συγκρότημα είχε ήδη κερδίσει μια πολύ δυνατή cult φήμη κυρίως στις Μητροπόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο, ενώ το απείρως πιο 'ευγενικό' God Bless The Red Krayola and All Who Sail With It (1968) έχει τοποθετηθεί από ειδικούς και μη στα 'εικονίσματα' της ψυχεδελικής ανθολογίας. Μετά από αυτό το LP διαλύθηκαν και ο Thompson προχώρησε στην κυκλοφορία του προσωπικού άλμπουμ Corky's Debt To His Father (1970), όπου φλέρταρε ανοιχτά με την folk-rock και οι αναφορές στο Σύμπαν του Syd Barrett ήταν παραπάνω από έντονες. Μετακόμισε στη Μεγάλη Βρετανία όπου οι Red Krayola σήμαιναν πολύ περισσότερα πράγματα απ' ότι στην πατρίδα του και τους προσέδωσε απανωτές νέες ενσαρκώσεις καταμεσής της έκρηξης του Punk, προχωρώντας σε συνεργασίες με τους Gina Birch (the Raincoats), Epic Soundtracks (Swell Maps), Lora Logic (X-Ray Spex) και γράφοντας ιδιαίτερα κεφάλαια της ιστορίας της περιόδου με δίσκους για λογαριασμό της Rough Trade και της Recommended. Επιπλέον, στις αρχές της δεκαετίας του '80 προσχώρησε ως ισότιμο μέλος στη σύνθεση των θρυλικών Pere Ubu. Οι Red Krayola ήταν ολοζώντανοι και κυκλοφορούσαν δίσκους όλο αυτό το διάστημα, παρά το γεγονός πως οι δραστηριότητές τους έφταναν μονάχα υπογείως μέχρι το αμερικανικό ακροατήριο και η δισκογραφία τους μπορούσε να βρεθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες μονάχα ως δυσεύρετες ευρωπαϊκές εισαγωγές. Περί τα μέσα της δεκαετίας του '70, η υπογραφή συμβολαίου με την αμερικανική Drag City άλλαξε το τοπίο. Ο Thompson επέστρεψε στις ΗΠΑ και υποτιμημένα διαμάντια του avant rock άρχισαν ξανά να βλέπουν το φως της δημοσιότητας -The Red Krayola (1994), Coconut Hotel (1995), Hazel (1996), Fingerpainting (1999), Blues Hollars and Hellos (2000), Japan in Paris in L.A. (2004), Singles 1968-2002 (2004)- μέσω συνεργασιών με ονόματα που κάνουν αίσθηση (Gastr del Sol, Slovenly, John McEntire, Tortoise, Jim O'Rourke, Stephen Prina, David Grubbs, Saddlesore) αλλά και πλήθος ζωντανών εμφανίσεων ανά τον Πλανήτη, από τις ΗΠΑ μέχρι την Ευρώπη και την Ιαπωνία.Τα μέλη του συγκροτήματος τουλάχιστον στους πρώτους δύο δίσκους Rick Barthleme (drums), Steve Cunningham (bass), Mayo Thompson (guitar, vocals).
Για το άλμπουμ
Παρόλα τα ίχνη της σημαδιακής "πρώτης" ψυχεδελικής εμπειρίας (`66-`68) που έκτοτε φέρει πάνω της η "Κόκκινη Κρεολή", το διαχρονικό αυτό σχήμα του Τεξανού MAYO THOMPSON δεν ανήκει ουσιαστικά σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία , τάση ή εποχή.Με ήχο κυρίως αντισυμβατικό, χωρις ιδιαίτερες καινοτομίες, ή σε νέα ήθη αναπροσαρμογές, ενδιαφερόμενος για την καταγραφή και έκφραση αυτου που αντιλαμβάνεται ως πραγματικότητα, ο MAYO ξένος εξαρχής σε καθε έννοια "κανονικού", τακτικού, ευυπόληπτου καλλιτέχνη, παραπέμπει σε μια (γραφική ή ριζοσπαστική) στάση διηνεκούς δημιουργικής αθωότητας. Μοιαζει με κάποιον που εισέρχεται, όποτε εκείνος το επιλέγει απο την έξοδο κινδύνου της κάθε εποχής, για να παρέμβει, να επηρεάσει, να σχολιάσει -μουσικά & κοινωνικά - , να αποδομήσει τα στερεότυπα, να δοκιμάσει τις αντοχές ακόμα και underground ορίων, αλλά και να μεταφέρει τον εν δυνάμει καλλιτέχνη ακροατή στις απαρχές της προσωπικής τέχνης υπενθυμιζοντας οτι στη ριζα καθε τέτοιας εκρηξης βρισκεται ένας (όπως και στη δική του περίπτωση) στοιχειακός άδολος αυθορμητισμός.
Το 1979, και ενω έχει προηγηθεί αλλά και συνεχίζεται η συνεργασία του με την καλλιτεχνική κολλεκτίβα ART & LANGUAGE, ο MAYO όντας ήδη μέλος των PERE UBU, αναμειγνύεται με την βρετανική υπόγεια new wave & post punk σκηνή, (LORA LOGIC, RAINCOATS) και κυκλοφορεί στην Radarscope Records τo "SOLDIER-TALK", ενα LP που απο μια άποψη αποτελεί κριτική σύνοψη της ματιάς του MAYO στα avant/underground/DIY πεπραγμένα εκείνης της περιόδου, ενώ απο μια άλλη φαντάζει σαν "πανκ που προσπαθει να φέρει άτεχνα το πειραματικό πνευμα των `70 στα δικά του νερά". Χωρίς να είναι άλμπουμ που θα ελιωνε κανείς στα παιξίματα το "SOLDIER TALK" εκφράζει απόλυτα την ασυμβίβαστη αυτοσχέδια αισθητική του συνθέτη του. Αποτελεί ένα έργο σύμπραξης επιδραστικών προσωπικοτήτων και εκθέτει ξεκάθαρα ζυμώσεις και συνάφειες που επενέργησαν καταλυτικά για τη διαμόρφωση ιδεών, στάσεων και εφαρμογών, στο δημιουργικό ξεσπασμα (των αρχών τουλάχιστον ) της δεκαετίας που ακολούθησε.
The Red Crayola - Soldier-Talk (1979)
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης