UP THE IRONS, THE BEST ROCK AND HEAVY METAL WEB RADIO,
 
ΦόρουμΕγγραφήΣύνδεση
**


Winamp, iTunesWindows Media PlayerReal PlayerQuickTimeWeb ProxyUP THE IRONS**SIMPLY THE BEST***SIMPLY THE FIRST
Loading ...
******
UP THE IRONS COUNTER
Loading ...
RECENT TRACKS
Loading ...
Πρόσφατα Θέματα
»  Iron Maiden - Trought the years (2016)
Δευ 03 Απρ 2017, 19:47 από cronoschelsea

» Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
Δευ 03 Απρ 2017, 19:44 από cronoschelsea

» Τα ροκ ημερολόγια - Ιστορική επανέκδοση
Δευ 03 Απρ 2017, 19:39 από cronoschelsea

» GALLAGHER & LYLE
Παρ 24 Μαρ 2017, 06:22 από uxk6000

» Η 10η Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής Vinyl is Back - Εκεί που συμβαίνει! 17, 18, 19 Μαρτίου 2017 στο «Μουσείο Αυτοκινήτου»
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:39 από DJL

» 10 VINYL IS BACK – ΤΟ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:27 από sissy

» Οι Dropkick Murphys ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Τρι 14 Φεβ 2017, 19:58 από Τζίνα

» Το αντίο των θρυλικών Black Sabbath
Τρι 07 Φεβ 2017, 10:47 από DJL

» Vinyl is Back 17-19 Μαρτίου 2017 Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής
Σαβ 21 Ιαν 2017, 00:18 από DJL

» 10 εμβληματικές μασκότ metal συγκροτημάτων και η ιστορία τους
Πεμ 19 Ιαν 2017, 23:03 από DJL

» Απίστευτη διασκευή στο “Ήτανε Μια Φορά” του Ξυλούρη από Μάριο Λούπαση- Μάνο Παπαδάκη, με αναφορές σε Iron Maiden & Deep Purple!
Τετ 18 Ιαν 2017, 18:12 από DJL

» Kansas ~ Dust in the Wind
Παρ 13 Ιαν 2017, 18:15 από DJL

» Γιάννης Δρόλαπας - Δεν «πρόδωσε» ποτέ την ροκ για τα φράγκα
Τρι 10 Ιαν 2017, 08:31 από DJL

» Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988
Παρ 30 Δεκ 2016, 13:39 από DJL

» ROCK Ρεβεγιόν 2017 - 31 Δεκεμβρίου στο THESIS ROCK CAFE
Τρι 27 Δεκ 2016, 14:55 από DJL

» Maidenance live at Lazy Club – 30/12/2016
Σαβ 24 Δεκ 2016, 19:02 από DJL

» 2016 - Ο μουσικός απολογισμός της χρονιάς!
Σαβ 24 Δεκ 2016, 16:03 από DJL

» Σαν σήμερα ειπώθηκε για πρώτη φορά η ωραιότερη «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία»
Τρι 20 Δεκ 2016, 22:57 από DJL

» Είδαμε «Mouniall» με τον Τζίμη Πανούση στο Can Can
Δευ 19 Δεκ 2016, 23:01 από DJL

» Η αληθινή ιστορία του Magic Bus, που τραγούδησαν οι Τρύπες.
Δευ 19 Δεκ 2016, 22:49 από sissy

» Το παζάρι Δίσκων του An Club & AN Groundfloor (2 χώροι-1παζάρι) ΚΥΡIΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Κυρ 18 Δεκ 2016, 03:33 από DJL

» Τι σημαίνει η λέξη «ζαβαρακατρανέμια» στο τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη;
Κυρ 18 Δεκ 2016, 02:40 από DJL

»  VINYL IS BACK for good and is here to stay!!! Τριήμερο μουσικής και...βινυλίων!
Πεμ 15 Δεκ 2016, 11:31 από DJL

» Πλειστηριασμοί Δίσκων Vinyl is Back Δεκεμβρίου!
Τετ 07 Δεκ 2016, 00:50 από DJL

» Νέο άλμπουμ από τους Kreator - Gods Of Violence. Δείτε το Official Video
Κυρ 04 Δεκ 2016, 15:54 από DJL

» Maggot Brain-Funkadelic (Maggot Brain-1971)
Σαβ 03 Δεκ 2016, 22:41 από sissy

» Η «μεγάλη εικόνα» 6 εξωφύλλων κλασικών δίσκων
Πεμ 01 Δεκ 2016, 21:14 από DJL

» Vinyl is Back: Αναλυτικά το πρόγραμμα της μεγαλύτερης γιορτής των δίσκων βινυλίου!
Τρι 29 Νοε 2016, 12:44 από DJL

» MADE IN GREECE
Τρι 29 Νοε 2016, 01:10 από DJL

» Παύλος Σιδηρόπουλος & Οι Απροσάρμοστοι - Συνέντευξη του στο Ποπ & Ροκ τον Σεπτ. του 1982
Σαβ 26 Νοε 2016, 13:01 από DJL

» Μοτοσυκλετες ΚΑΙ φιλοι vol 2 - ΠΑΡΤΥ ΡΕΦΕΝΕ Το Σάββατο στις 26 Νοεμβρίου
Παρ 25 Νοε 2016, 11:24 από DJL

» Ο Τζίμης Πανούσης στο Can Can
Τρι 22 Νοε 2016, 21:05 από cronoschelsea

» Τάκης Ανδρούτσος - Η κιθάρα των Πελόμα Μποκιού
Κυρ 20 Νοε 2016, 12:19 από DJL

» Η ΓΙΟΡΤΗ-GOIN' THROUGH
Πεμ 17 Νοε 2016, 12:16 από sissy

» Ο PAT TRAVERS ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τετ 16 Νοε 2016, 22:33 από DJL

» Οι MAIDENANCE (Iron Maiden tribute band) το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στο Remedy Live Club
Τετ 16 Νοε 2016, 22:04 από DJL

»  9ο Vinyl is Back - Το πρόγραμμα
Τετ 16 Νοε 2016, 21:36 από DJL

»  Α.Λ.Μ.Α. ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ - Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στην πίστα της Μεγαλόπολης την Κυριακή 13 Νοεμβρίου
Τετ 16 Νοε 2016, 07:53 από sissy

» MC5 - Kick Out the Jams
Τετ 16 Νοε 2016, 07:52 από sissy

» Ονειρευτήκατε ποτέ να ξεφύγετε απ’ όλους και απ’ όλα, σε ένα μικρό μοναχικό σπιτάκι στο δάσος;
Σαβ 05 Νοε 2016, 19:10 από Έντια

» Οι λόγοι που το “Paranoid” των Black Sabbath είναι η πεμπτουσία της Heavy Metal
Παρ 04 Νοε 2016, 11:44 από DJL

» Τα Στέκια - Ροκ εντ ρολ, η εισβολή
Παρ 04 Νοε 2016, 11:13 από DJL

» ΑΝΤΙ- Η Κασέτα με την τσίχλα, 1985.
Κυρ 30 Οκτ 2016, 15:55 από Κωστας Βυζαντινος

» Σαν σήμερα: Σκάει σαν κεραυνός το ‘Ace Of Spades’ των Motörhead!
Παρ 28 Οκτ 2016, 00:13 από DJL

» Σκέψεις, Αύγουστος 2016
Τρι 25 Οκτ 2016, 18:14 από Τζίνα

» Οι 10 ατάκες που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να πεις σ' ένα DJ!
Τετ 19 Οκτ 2016, 15:07 από DJL

» Το νέο βίντεο κλίπ του Moby είναι ένα καρτούν-αριστούργημα που όλοι πρέπει να δουν
Τρι 18 Οκτ 2016, 21:23 από sissy

» 10 Λόγοι για τους οποίους οι IRON MAIDEN είναι η καλύτερη heavy metal μπάντα όλων των εποχών
Σαβ 15 Οκτ 2016, 10:58 από sissy

» Εορταστικό Vinyl Is Back στο «Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου» (Γ’ Σεπτεμβρίου & Ιουλιανού) το τριήμερο: Παρασκευή 9, Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016, με ελεύθερη είσοδο!
Παρ 14 Οκτ 2016, 18:22 από DJL

» Γιατί ο τάφος του Jim Morrison έχει Ελληνική επιγραφή;
Παρ 14 Οκτ 2016, 09:00 από sissy

Παρόντες χρήστες
13 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 2 μέλη, 0 μη ορατοί και 11 επισκέπτες :: 2 μηχανές αναζήτησης

averel, polytexneio

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 117, στις Παρ 02 Ιαν 2015, 20:08
Πιο αναγνωσμένα θέματα
ΙΝΔΙΑΝΟΙ.......
ΣΤΑΜΠΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΠΛΟΥΖΕΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΜΑΣ
Η Θρυλική Route 66
Up The Irons Party
Καλημέρα!... με αναμνήσεις...
Progressive Metal
Φιλίες
ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΣΑΣ???
Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
Η 2η RAINBOW πέρασα απ έξω σήμερα και τράβηξα κάποιο βιντεάκι και μερικές φωτό.... έτσι για να αναπολήσουμε παλιές καλές στιγμές...

Μοιραστείτε | 
 

 ELOY -Ocean (1977)

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
an-gi
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1099
Ημερομηνία εγγραφής : 18/09/2013
Τόπος : Rockland

ΔημοσίευσηΘέμα: ELOY -Ocean (1977)   Τρι 15 Οκτ 2013, 09:37

Το 1977 οι Eloy προχωρούν στη δημιουργία ενός ακόμη φιλόδοξου concept
δίσκου. Αυτή τη φορά καταπιάνονται με το μύθο της αρχαίας Ατλαντίδας και
αντλούν το υλικό τους από τους περίφημους διαλόγους του Πλάτωνα «Τίμαιος» και
«Κριτίας». Πράγματι τα όσα ξέρουμε για την Ατλαντίδα προέρχονται μόνο από
αυτές τις δύο πηγές. Το εντυπωσιακό εξώφυλλο που φιλοτέχνησε ο Πολωνός
ζωγράφος Wojtek Siudmak προδιαθέτει για το επικό-μυθολογικό περιεχόμενο του
album ενώ καθώς ανοίγουμε το δίσκο βλέπουμε στο εσώφυλλο να μας καλωσορίζει
ο εξής πρόλογος:
“ Worlds atomize and oceans evaporate in eternity!
Man erects out of the darkness,
Laughs into the glimmering light and disappears…”
Αυτή τη φορά απουσιάζει η ορχήστρα αλλά και πάλι έχουμε νέα στοιχεία στον ήχο
αφού εκτός όλων των οργάνων που χρησιμοποιήθηκαν και στο “Dawn”, εδώ
υπάρχουν ακόμη ηλεκτρικό άταστο μπάσο, ξυλόφωνο, tubular bells, τρίγωνα και
φλάουτο! Το γκρουπ συνεχώς γιγαντώνει τον ήχο του αυτή τη φορά παραδίδοντας
ένα δίσκο επιτομή του Space Rock ιδιώματος, γεμάτο με synthesizers και
ατμόσφαιρες μοιάζοντας πολύ με δουλειές του πρώιμου Βαγγέλη Παπαθανασίου
και των Tangerine Dream, μόνο που εδώ το Rock στοιχείο είναι πιο ενισχυμένο. Ο
δίσκος αποτελείται από μόνο τέσσερα κομματια με το μικρότερο από αυτά να έχει
διάρκεια 8 λεπτών και το μεγαλύτερο να διαρκεί περίπου 16 λεπτά και σχεδόν σε
κάθε κομμάτι μπορούμε να εντοπίσουμε δύο ή τρία διακριτά μέρη.
Ο δίσκος ανοίγει με το “Poseidon’s Creation”. Μιλά για τη διαίρεση της Γης από
τους θεούς ώστε ο καθένας να έχει το μέρισμά του. ( “When the mighty sons of the
spheres beyond/ distributed the elements of earth/ they laid down the foundation
stone/ of highest spiritual birth/ which ever existed since thousansds of years/ but
is lost now in future and past/ light-years away from our daily tears/ those
unperceived moments which always last”.) Ο Ποσειδώνας πήρε το νησί της
Ατλαντίδας. (“Atlantis was the islands name/ greatest treasury of all times/
human eyes didn’t ever see the same…) Εδώ ζούσε μια ιθαγενής γυναίκα, η
Κλειτώ, την οποία ερωτεύθηκε ο Ποσειδώνας και της έκανε πέντε ζευγάρια
αρσενικών διδύμων. Ο Ποσειδώνας χάραξε το βουνό της αγαπημένης του σε
παλάτι. (“Son of god and daughter of earth/ they created ten sons, human
creatures/ who’ve been of supreme being at birth/ of pure essence and perfect
features). Το κομμάτι ξεκινά με ένα καταιγιστικό, Hard Rock instumental τρόπο
όπου όλο το συγκρότημα συμμετέχει και όπου ξεχωρίζουν τα solos της κιθάρας. Τα
«διαστημικά» synthesizers και η κιθάρα που «σκάει» σαν κεραυνός μπορούν να
μεταφέρουν τον ακροατή στις μεγαλειώδεις στιγμές όπου οι θεοί μοιράζουν τον
κόσμο. Η ατμόσφαιρα είναι επική, κανείς καταλαβαίνει ότι κάτι σπουδαίο
συντελείται. Ξαφνικά, ύστερα από περίπου πέντε λεπτά, τα πράγματα ηρεμούν, η
κιθάρα γίνεται ακουστική και παίζει αρπίσματα, ενώ εμφανίζεται ο αφηγητής που
μας διηγείται το πώς ο Ποσειδώνας έγινε κύριος της Ατλαντίδας. Στο βάθος
ακούγεται ένα πνευστό, θυμίζει αρχαίο σαλπιγκτή που αναγγέλει κάποια σπουδαία
άφιξη. Σταδιακά το κομμάτι γίνεται πιο ρυθμικό, αφού τα τύμπανα και το μπάσο
συμμετέχουν πιο ενεργά. Μετά το τέλος της αφήγησης περνάμε σε ένα ακόμη
instrumental μέρος με εξαιρετικό slap μπάσο, solos από κιθάρα και synthesizer, ενώ
τέλος μπαίνει μια χορωδία κάνοντας υμνητικά φωνητικά. Κανείς μπορεί εύκολα να
φανταστεί πως οι φωνές αυτές ανήκουν στους κατοίκους της Ατλαντίδας, ή στις
μικρότερες θεότητες που «ευλογούν» το νέο ξεκίνημα, τους γάμους του Ποσειδώνα
στο μυθικό νησί.
“Incarnation of Logos: Οι Eloy περιγράφουν τη δημιουργία της ζωής. Στην αρχή
δεν υπάρχει τίποτα, ένα απόλυτο κενό, ακινησία… ( No native soil, no ocean, no
salty wave, no sky above, no living being, no colours, no elements, no eye to see
anything-complete emptiness/ before all was nothing?”). Η μουσική είναι αργή, η
ατμόσφαιρα υποβάλλεται από τα πλήκτρα και την ερμηνεία του τραγουδιστή.
Ακούμε ξανά τη θεϊκή φωνή παρέμβαση που πρωτοσυναντήσαμε στον
προηγούμενο δίσκο. Ξαφνικά ένα φως εμφανίζεται στον ορίζοντα, οι θεοί κάνουν
έρωτα και ο κόσμος γεμίζει σάρκα και οστά. Η ανώτερη μαγεία έχει ξεκινήσει,
δονήσεις στην ατμόσφαιρα, δυνάμεις κινούν τη γη και τους πλανήτες, όλα τα
στοιχεία εκρήγνυνται… Δειλά κάνει την εμφάνισή του ένα πλάσμα που τρεκλίζει
στα δυο του πόδια (“A warm powerful breeze inspires inanimate matter/ and a
creature, shaky reeling on two legs/ extends its hands shivering against the
sky…”) . Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε και η θεϊκή φωνή ανακοινώνει: “Primary
procreation is accomplished!” Η θεϊκή εντολή επαναλαμβάνεται σα μόνιμη
επωδός. Η μουσική στο άκουσμα αυτών των λόγων αλλάζει, γίνεται γρήγορη. Το
μπάσο αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο και τα synthesizers δημιουργούν
ονειρικές και επικές ατμόσφαιρες. Κρουστά γεμίζουν τον ήχο. Ο τραγουδιστής
ξαναμπαίνει και η φωνή του ακούγεται σα να έρχεται από κάποια άλλη σφαίρα. Η
άνοδος του ανθρώπου περιγράφεται (“Man arises out of dusty clouds”) αλλά και η
διάβρωσή του από την επιθυμία για εξουσία (“The strongest ones fight for
leadership/ and by these fights they attain the grip/ on the weaker ones who
become suppressed by their violence/ so are we possessed by the same ideas in a
world/ that’s full of fears and tears and progressesses”).
“Decay of the Logos”: Η Ατλαντίδα όμως και κατ’επέκταση όλη η ανθρωπότητα
(οι Eloy σαφώς χρησιμοποιούν το παράδειγμα της Ατλαντίδας για να μιλήσουν για
τη γενικότερη πορεία του ανθρώπου), παρακμάζει. Οι Άτλαντες οι οποίοι αρχικά
είχαν υπερφυσικές δυνάμεις (ως παιδιά του Ποσειδώνα) και ζούσαν στην απόλυτη
ακμή, σταδιακά άρχισαν να χάνουν τη θεϊκή τους δύναμη. Αυτό συνέβη όταν
κυριεύτηκαν από τις ανθρώπινες αδυναμίες. Τότε στράφηκαν εναντίον άλλων λαών
με σκοπό να τους υποτάξουν. Οι Αθηναίοι ήταν οι πρώτοι που κατάφεραν να τους
νικήσουν αλλά στο τέλος λύγισαν και αυτοί. Οι Άτλαντες αν και είχαν τα πάντα
παρασύρθηκαν από την απληστία και έτσι αιματοκύλησαν τους λαούς γύρω τους.
Οι Eloy στο κομμάτι αυτό μιλάνε για την ηθική παρακμή της Ατλαντίδας. Οι στίχοι
θα μπορούσαν να είναι τα λόγια του λαού της Ατλαντίδας ή των υποταγμένων λαών
απέναντι στο μονάρχη τους. Μια ρυθμική, σχεδόν διαστημική εισαγωγή με
synthesizers και δραματικά τύμπανα. Άνεμος ακούγεται, ένα άρπισμα μπριζέ στην
αρχή του κάθε μέτρου, το μπάσο παίζει λιτά αλλά εμφατικά και κάνει «σκασίματα»
μαζί με τα τύμπανα. Είναι προφανές ότι κάτι περιμένουμε. Ο τραγουδιστής μπαίνει
και απευθύνεται στο βασιλιά. Φαίνεται σα να τον δοξάζει, αλλά στην
πραγματικότητα τον ψέγει. Οι προσφωνήσεις είναι ειρωνικές: “You are the one, the
mighty one/ ruling so wise/ you’re the universal sin” , “Oh my perfect hero! Ah
my mighty friend!”. Στο άκουσμα των τελευταίων λόγων η μουσική έχει γίνει πιο
δυνατή. Η ηλεκτρική κιθάρα μπαίνει με παραμόρφωση ενώ όλη η μπάντα παίζει
δυνατά πλέον. Η επίθεση είναι ευθεία πλέον : “You are born into your violence/
and you live against superior truth/ you are born to live in ignorance/ and you’re
proud to kill your spiritual youth”. Περιγράφεται το αιματοκύλισμα στο οποίο έχει
υποβληθεί η ανθρωπότητα και τέλος γίνεται αντιληπτό ότι αυτή η ύβρις θα
στοιχίσει στους Άτλαντες την καταστροφή τους. “That’s why you should
remember/ the duty that’s required by your life/ by our life/ or is it true that you
did surrender/ our only possibility to survive? It’s our life!.” Το κομμάτι φτάνει σε
ένα απότομο τέλος ύστερα από τους καταιγιστικούς ρυθμούς που προηγήθηκαν.
“Atlantis’ Agony at June 5th-8498, 13 p.m. Gregorian earthtime”: Με διάρκεια
που αγγίζει περίπου τα 16 λεπτά, το κομμάτι αυτό αποτελεί την κορύφωση του
δράματος, ένα επικό φινάλε στο μύθο. H θεϊκή φωνή ακούγεται, μιλά αφηγηματικά
και είναι αυστηρή. Οι θεοί έχουν εξοργιστεί με τους Άτλαντες, με τη διαφθορά και
την παρακμή τους και αποφασίζουν να τους τιμωρήσουν.
“And so the gods decided:
Great is the fear for you,
when your eye takes the field against those
who tried to raise against you
make your eye go down
and strike the mutineers with disaster,
the eye shouldn’t rest in your forehead,
now it has to go down as “hat’hor”.
Η Hathor ήταν μια αιγυπτιακή θεότητα. Μην ξεχνάμε πως οι πηγές της ιστορίας που
μαθαίνουμε από τους διαλόγους του Πλάτωνα ήταν αιγυπτιακές μιας και η ιστορία
έγινε γνωστή από τον Αιγύπτιο ιερέα Σάις ο οποίος πρώτα την είχε διηγηθεί στο
Σόλωνα. Οι Eloy αναφέρονται στις αιγυπτιακές θεότητες μαζί με τις ελληνικές,
θέλοντας να δείξουν την κοσμικότητα του γεγονότος. Η πνευματικότητα και η
επαφή με τις ανώτερες πνευματικές δυνάμεις είναι οικουμενική. Σε κάθε θρησκεία
υπάρχει η έννοια της ύβρεως, όπως επίσης και η έννοια της θείας τιμωρίας. Οι θεοί
παρά τον ανθρωπομορφισμό τους, ιδανικά εκφράζουν την πνευματικότητα και
πάντα θα υπερέχουν των ατελών ανθρώπων.
“… And the eye of “Re” mounts down
From his divine brow-down there on earth
And strikes them with disaster”.
Εδώ πρέπει να εννοείται ο αιγύπτιος θεός Ra, θεός του ήλιου. Η τιμωρία από τους
θεούς είναι αναπόφευκτη. Μια επιβλητική ατμόσφαιρα αρχίζει να δημιουργείται
από τα πλήκτρα και από διάφορους ήχους. Ακούμε στο βάθος άνεμο, ακούμε ένα
περίεργο ήχο σα μακρινή ανθρώπινη κραυγή, διάφορα εφέ από τα synthesizers.
Ακούγεται η θεϊκή εντολή: “Spirits darken the sky” και ένας πολύ δυνατός ήχος,
σα μπουμπουνητό ή σαν κεραυνός ακούγεται. Ήχοι που θυμίζουν ανεμοστρόβιλο.
Τα πλήκτρα μπαίνουν με ένα πολύ αργό θέμα, σε πολύ αργό τέμπο, σε μινόρε
ατμόσφαιρες, όπως και όλος ο δίσκος. Θα έλεγε κανείς πως ακούμε ένα ρέκβιεμ. Η
φωνή συνεχίζει:
“The divine guided missile is on its way,
and its especially directed by:
“Emnasut”-first genius of the sun-sphere
“Gomah”-first genius of the venus-sphere
“Ebvap”-first genius of the moon-sphere
“Aschmunadai”-first genius of the earth sphere”.
Καθ΄όλη τη διάρκεια αυτών των επιβλητικών λόγων οι ατμόσφαιρες συνεχιζονται
ενώ στο βάθος ακούμε έναν σαλπιγκτή να παίζει ένα μελαγχολικό θέμα. Οι Eloy
επικαλούνται κάποιες θεότητες, κάποια πνεύματα που αντιπροσωπεύουν τους
πλανήτες. Πιθανότατα είναι δικές τους επινοήσεις, προσθέτουν και αυτοί κάτι στο
μύθο. Σκοπός του συγκροτήματος είναι να προκληθεί ιερό δέος στον ακροατή και
θα λέγαμε πως αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο εντυπωσιακό ηχοτοπίο που συνοδεύει
την εξέλιξη του μύθου. Όλη η ατμόσφαιρα έχει κάτι το αποκαλυπτικό, το
τελεολογικό. Μπορεί κανείς να φανταστεί την αγωνία των κατοίκων της
Ατλαντίδας που βλέπουν την επερχόμενη καταστροφή. Όλο αυτό το πρώτο μέρος
διαρκεί περίπου 8 λεπτά. Τότε μπαίνει ένα θέμα από το μπάσο, τα τύμπανα
ακολουθούν και όλη η μπάντα παίζει κανονικά. Καταλαβαίνει κανείς πως η
αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει. Οι άνθρωποι βλέπουν το τέλος και περιμένουν
τη δίκαιη τιμωρία:
“We do not know, but they do, and they remember
A liquid fire appears in the sky
The flash of life is radiating-
It’s light shines-shine on!”
Mind power makes the rocks sink
And by this power the mass of stones will surface again
Legends kept the secret of their wisdom
And soon it all will be revealed
1983, 84, 85, 86, 87, 88”…
Αν και δεν είναι σαφές το τι σημαίνει η μέτρηση στο τέλος, κανείς καταλαβαίνει
από τους στίχους την αγωνία και το δράμα που συντελείται. Οι θεοί θυμούνται, δεν
ξεχνούν, οι βράχοι βυθίζονται με δυνάμεις νοητικές. Ένα δραματικό solo από τα
synthesizer ενισχύει το μεγαλείο της στιγμής. Όλα καταλήγουν στην παρακάτω
επωδό:
“We are a partical in the ocean
Lost and safe like a tear
We are born and lost in the ocean
Where is mercy with our fear?”
Όλα βαίνουν προς το τέλος, η Ατλαντίδα, οι κάτοικοί της, ο πλούτος της, έχουν όλα
χαθεί στον ωκεανό. Ακούγεται η θεϊκή φωνή να επαναλαμβάνει τα προηγούμενα
λόγια. Ξαφνικά ένας καταιγιστικός συνδυασμός τυμπάνων και μπάσο ξεσπά σε
μεγάλη ταχύτητα. Τα υπόλοιπα όργανα συνεισφέρουν στην κορύφωση. Σταδιακά
αποχωρούν για να μείνουν μόνο τα τύμπανα και τέλος μόνο το synthesizer που μαζί
με τον επιβλητικό ήχο ενός γκονγκ σφραγίζουν το τέλος της Ατλαντίδας…
Το “Ocean” θεωρείται από πολλούς η επιτομή των Eloy, η ύψιστη στιγμή τους. Ο
μύθος της Ατλαντίδας βέβαια λειτούργησε παραβολικά, όπως κάθε μύθος
άλλωστε… Οι Eloy θέλησαν να μιλήσουν για τη σύγχρονή τους κοινωνία και την
πορεία που έβλεπαν ότι έπαιρνε. Όπως έχει ομολογήσει και ο ίδιος ο Frank
Bornemann διάλεξαν το θέμα της Ατλαντίδας για να τονίσουν τη λάθος κατεύθυνση
που παίρνει η κοινωνία και ότι η πορεία προς μια τέτοια κατεύθυνση θα οδηγήσει
σε μια καταστροφή. Η Ατλαντίδα ήταν μια χώρα ευημερούσα, απόλυτα αυτάρκης,
ένας επίγειος παράδεισος αρχικά. Η σύγχρονη κοινωνία παραδίδεται σε μια τέτοια
ευημερία μέσω της τεχνολογίας και πλαστών ιδανικών. Η απληστία οδήγησε την
Ατλαντίδα στην καταστροφή και αυτή μπορεί να καταστρέψει και το σύγχρονο
άνθρωπο εάν αυτός αφεθεί στο κυνήγι των ματαιοτήτων. Το θέμα της
πνευματικότητας είναι έντονο για άλλη μια φορά στο δίσκο. Η πνευματικότητα και
η σοφία, λέξεις που εμφανίζονται αρκετές φορές μέσα στους στίχους, εδώ
αντιπροσωπεύονται από τους θεούς. Σε κάθε περίπτωση το μήνυμα είναι για άλλη
μια φορά σαφές. Όπως σε άλλες περιπτώσεις στο Progressive Rock ενθαρρύνεται η
αναζήτηση της πνευματικότητας για τον άνθρωπο μέσω θετικών αναφορών, εδώ
περιγράφεται η αντίστροφη πορεία. Ο άνθρωπος, γνήσιος απόγονος του Θεού και
συνεπώς κοινωνός της θείας φύσης αρχικά, κάτοχος της πνευματικότητας, την
αφήνει να χαθεί μέσα από τα χέρια του γιατί μικρόψυχα αισθήματα τον κατέλαβαν.
Το αποτέλεσμα είναι η καταστροφή. Το “Ocean” με τις περιπετειώδεις συνθέσεις
του, τη σχεδόν θρησκευτική του ατμόσφαιρα και το μήνυμά του στέκει ως ένα από
τα χαρακτηριστικότερα δείγματα στην ιστορία του Progressive Rock…
Σταύρος Δημήτριος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://bucovo.blogspot.com/
 
ELOY -Ocean (1977)
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
UP THE IRONS :: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΔΙΣΚΩΝ-
Μετάβαση σε: