UP THE IRONS, THE BEST ROCK AND HEAVY METAL WEB RADIO,
 
ΦόρουμΕγγραφήΣύνδεση
**


Winamp, iTunesWindows Media PlayerReal PlayerQuickTimeWeb ProxyUP THE IRONS**SIMPLY THE BEST***SIMPLY THE FIRST
Loading ...
******
UP THE IRONS COUNTER
Loading ...
RECENT TRACKS
Loading ...
Πρόσφατα Θέματα
»  Iron Maiden - Trought the years (2016)
Δευ 03 Απρ 2017, 19:47 από cronoschelsea

» Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
Δευ 03 Απρ 2017, 19:44 από cronoschelsea

» Τα ροκ ημερολόγια - Ιστορική επανέκδοση
Δευ 03 Απρ 2017, 19:39 από cronoschelsea

» GALLAGHER & LYLE
Παρ 24 Μαρ 2017, 06:22 από uxk6000

» Η 10η Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής Vinyl is Back - Εκεί που συμβαίνει! 17, 18, 19 Μαρτίου 2017 στο «Μουσείο Αυτοκινήτου»
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:39 από DJL

» 10 VINYL IS BACK – ΤΟ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:27 από sissy

» Οι Dropkick Murphys ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Τρι 14 Φεβ 2017, 19:58 από Τζίνα

» Το αντίο των θρυλικών Black Sabbath
Τρι 07 Φεβ 2017, 10:47 από DJL

» Vinyl is Back 17-19 Μαρτίου 2017 Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής
Σαβ 21 Ιαν 2017, 00:18 από DJL

» 10 εμβληματικές μασκότ metal συγκροτημάτων και η ιστορία τους
Πεμ 19 Ιαν 2017, 23:03 από DJL

» Απίστευτη διασκευή στο “Ήτανε Μια Φορά” του Ξυλούρη από Μάριο Λούπαση- Μάνο Παπαδάκη, με αναφορές σε Iron Maiden & Deep Purple!
Τετ 18 Ιαν 2017, 18:12 από DJL

» Kansas ~ Dust in the Wind
Παρ 13 Ιαν 2017, 18:15 από DJL

» Γιάννης Δρόλαπας - Δεν «πρόδωσε» ποτέ την ροκ για τα φράγκα
Τρι 10 Ιαν 2017, 08:31 από DJL

» Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988
Παρ 30 Δεκ 2016, 13:39 από DJL

» ROCK Ρεβεγιόν 2017 - 31 Δεκεμβρίου στο THESIS ROCK CAFE
Τρι 27 Δεκ 2016, 14:55 από DJL

» Maidenance live at Lazy Club – 30/12/2016
Σαβ 24 Δεκ 2016, 19:02 από DJL

» 2016 - Ο μουσικός απολογισμός της χρονιάς!
Σαβ 24 Δεκ 2016, 16:03 από DJL

» Σαν σήμερα ειπώθηκε για πρώτη φορά η ωραιότερη «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία»
Τρι 20 Δεκ 2016, 22:57 από DJL

» Είδαμε «Mouniall» με τον Τζίμη Πανούση στο Can Can
Δευ 19 Δεκ 2016, 23:01 από DJL

» Η αληθινή ιστορία του Magic Bus, που τραγούδησαν οι Τρύπες.
Δευ 19 Δεκ 2016, 22:49 από sissy

» Το παζάρι Δίσκων του An Club & AN Groundfloor (2 χώροι-1παζάρι) ΚΥΡIΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Κυρ 18 Δεκ 2016, 03:33 από DJL

» Τι σημαίνει η λέξη «ζαβαρακατρανέμια» στο τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη;
Κυρ 18 Δεκ 2016, 02:40 από DJL

»  VINYL IS BACK for good and is here to stay!!! Τριήμερο μουσικής και...βινυλίων!
Πεμ 15 Δεκ 2016, 11:31 από DJL

» Πλειστηριασμοί Δίσκων Vinyl is Back Δεκεμβρίου!
Τετ 07 Δεκ 2016, 00:50 από DJL

» Νέο άλμπουμ από τους Kreator - Gods Of Violence. Δείτε το Official Video
Κυρ 04 Δεκ 2016, 15:54 από DJL

» Maggot Brain-Funkadelic (Maggot Brain-1971)
Σαβ 03 Δεκ 2016, 22:41 από sissy

» Η «μεγάλη εικόνα» 6 εξωφύλλων κλασικών δίσκων
Πεμ 01 Δεκ 2016, 21:14 από DJL

» Vinyl is Back: Αναλυτικά το πρόγραμμα της μεγαλύτερης γιορτής των δίσκων βινυλίου!
Τρι 29 Νοε 2016, 12:44 από DJL

» MADE IN GREECE
Τρι 29 Νοε 2016, 01:10 από DJL

» Παύλος Σιδηρόπουλος & Οι Απροσάρμοστοι - Συνέντευξη του στο Ποπ & Ροκ τον Σεπτ. του 1982
Σαβ 26 Νοε 2016, 13:01 από DJL

» Μοτοσυκλετες ΚΑΙ φιλοι vol 2 - ΠΑΡΤΥ ΡΕΦΕΝΕ Το Σάββατο στις 26 Νοεμβρίου
Παρ 25 Νοε 2016, 11:24 από DJL

» Ο Τζίμης Πανούσης στο Can Can
Τρι 22 Νοε 2016, 21:05 από cronoschelsea

» Τάκης Ανδρούτσος - Η κιθάρα των Πελόμα Μποκιού
Κυρ 20 Νοε 2016, 12:19 από DJL

» Η ΓΙΟΡΤΗ-GOIN' THROUGH
Πεμ 17 Νοε 2016, 12:16 από sissy

» Ο PAT TRAVERS ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τετ 16 Νοε 2016, 22:33 από DJL

» Οι MAIDENANCE (Iron Maiden tribute band) το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στο Remedy Live Club
Τετ 16 Νοε 2016, 22:04 από DJL

»  9ο Vinyl is Back - Το πρόγραμμα
Τετ 16 Νοε 2016, 21:36 από DJL

»  Α.Λ.Μ.Α. ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ - Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στην πίστα της Μεγαλόπολης την Κυριακή 13 Νοεμβρίου
Τετ 16 Νοε 2016, 07:53 από sissy

» MC5 - Kick Out the Jams
Τετ 16 Νοε 2016, 07:52 από sissy

» Ονειρευτήκατε ποτέ να ξεφύγετε απ’ όλους και απ’ όλα, σε ένα μικρό μοναχικό σπιτάκι στο δάσος;
Σαβ 05 Νοε 2016, 19:10 από Έντια

» Οι λόγοι που το “Paranoid” των Black Sabbath είναι η πεμπτουσία της Heavy Metal
Παρ 04 Νοε 2016, 11:44 από DJL

» Τα Στέκια - Ροκ εντ ρολ, η εισβολή
Παρ 04 Νοε 2016, 11:13 από DJL

» ΑΝΤΙ- Η Κασέτα με την τσίχλα, 1985.
Κυρ 30 Οκτ 2016, 15:55 από Κωστας Βυζαντινος

» Σαν σήμερα: Σκάει σαν κεραυνός το ‘Ace Of Spades’ των Motörhead!
Παρ 28 Οκτ 2016, 00:13 από DJL

» Σκέψεις, Αύγουστος 2016
Τρι 25 Οκτ 2016, 18:14 από Τζίνα

» Οι 10 ατάκες που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να πεις σ' ένα DJ!
Τετ 19 Οκτ 2016, 15:07 από DJL

» Το νέο βίντεο κλίπ του Moby είναι ένα καρτούν-αριστούργημα που όλοι πρέπει να δουν
Τρι 18 Οκτ 2016, 21:23 από sissy

» 10 Λόγοι για τους οποίους οι IRON MAIDEN είναι η καλύτερη heavy metal μπάντα όλων των εποχών
Σαβ 15 Οκτ 2016, 10:58 από sissy

» Εορταστικό Vinyl Is Back στο «Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου» (Γ’ Σεπτεμβρίου & Ιουλιανού) το τριήμερο: Παρασκευή 9, Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016, με ελεύθερη είσοδο!
Παρ 14 Οκτ 2016, 18:22 από DJL

» Γιατί ο τάφος του Jim Morrison έχει Ελληνική επιγραφή;
Παρ 14 Οκτ 2016, 09:00 από sissy

Παρόντες χρήστες
12 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 12 επισκέπτες :: 1 μηχανή αναζήτησης

Κανένας

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 117, στις Παρ 02 Ιαν 2015, 20:08
Πιο αναγνωσμένα θέματα
ΙΝΔΙΑΝΟΙ.......
ΣΤΑΜΠΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΠΛΟΥΖΕΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΜΑΣ
Η Θρυλική Route 66
Up The Irons Party
Καλημέρα!... με αναμνήσεις...
Φιλίες
Progressive Metal
Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΣΑΣ???
5 ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΝΝΑΒΗ ΠΑΡΑ ΣΤΑ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΟΥΜΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΑ

Μοιραστείτε | 
 

 ΤΑΙΝΙΕΣ. 3

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
KWSTAS MARLEY

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 435
Ημερομηνία εγγραφής : 19/09/2013

ΔημοσίευσηΘέμα: ΤΑΙΝΙΕΣ. 3   Πεμ 03 Οκτ 2013, 15:14

Νίκος Κούνδουρος: Το έργο ζωής ενός αιώνια έφηβου
Άρθρα | 15 Μαρτίου 2013 | Seven






Της Ανίσσας Χασίμ
(hasim@sevenart.gr)

Γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου του 1926, σε μια πολυτελή για την εποχή, κλινική της πρωτεύουσας. Αν όμως προσέξεις λίγο καλύτερα τα οικεία μαύρα ρούχα και τον γεμάτο πάθος, σχεδόν εφηβικό τρόπο με τον οποίο εξακολουθεί να υπερασπίζεται τα πιστεύω του, μπορείς εύκολα να υποθέσεις ότι αν ο Νίκος Κούνδουρος, είχε την δυνατότητα να επιλέξει μόνος του τον τόπο από τον οποίο θα αντίκριζε το πρώτο φως, αυτός θα ήταν σίγουρα η αγαπημένη του Κρήτη.
Γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας με ρίζες στην Κρήτη και την Αθήνα, δεν ακολούθησε τον δρόμο του πολιτικού και δικηγόρου πατέρα του αλλά επέλεξε να φοιτήσει στην Αρχιτεκτονική την οποία λίγο καιρό μετά εγκατέλειψε για την Σχολή Καλών Τεχνών, στην οποία παρακολούθησε μαθήματα γλυπτικής και ζωγραφικής. Έντονα πολιτικοποιημένος από νεαρή ήδη ηλικία, κατά την διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου εντάχθηκε στον ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, ενώ μετά την λήξη των εχθροπραξιών βρέθηκε εξόριστος στην Μακρόνησο, όταν όντας δόκιμος ανθυπολοχαγός μπλέχτηκε σε μια έντονη αψιμαχία με έναν συνταγματάρχη. Το διάστημα που πέρασε στην εξορία ήταν η καταλυτική περίοδος που τον ώθησε να ασχοληθεί με το θέατρο και τον κινηματογράφο
 
Πρωταγωνιστής μιας εποχής που η φωνή της τέχνης διατηρούσε ακόμα την δύναμη της, ο Κούνδουρος δεν επιλέγει την γλώσσα της ωμής βίας για να πολεμήσει για τις αξίες που τον διακατέχουν αλλά τάσσεται πιστός στρατιώτης της τέχνης μέσα από την οποία το 1955, με την ταινία του “Μαγική Πόλις”, εκφράζει για πρώτη φορά την θλίψη του για την πολύπαθη μεταπολεμική Ελλάδα και τον λαό της. Ο πρωταγωνιστής Γιώργος Φούντας, χαρακτηριστική φιγούρα του ασπρόμαυρου σινεμά των παιδικών μας χρόνων, ενσαρκώνει τον ρόλο ενός βιοπαλαιστή, κατοίκου μιας παραγκούπολης πνιγμένης στη λάσπη, που το μοναδικό του όνειρο για να συντηρεί την ελπίδα του είναι η απόδραση από την μιζέρια και την ανέχεια της καθημερινότητας.

 
Υπάρχουν μερικές εικόνες, μερικές ιστορίες που έχουν την δύναμη να διαλύσουν την άμυνα του λογικού και να φτάσουν να αγγίξουν το κομμάτι του ασυνείδητου. Αυτό το μέρος την ανθρώπινης γνώσης που είναι άμεσα συνδεδεμένο με την ψυχή. Μια τέτοια ιστορία ήταν αυτή του περιβόητου “Δράκου”, που δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερο εκφραστή από το αθώο, οριακά φοβισμένο πρόσωπο του αλησμόνητου Ντίνου Ηλιόπουλου, ο οποίος στον ρόλο του Θωμά, βρίσκεται να βγαίνει για λίγο από την αθόρυβη μοναξιά του και να περιπλανάται ανάμεσα στους παράνομους της εποχής, τα αποκαλούμενα παιδιά της πιάτσας, τους περιθωριακούς της μεγάλης πόλης, στα μάτια των οποίων θα αντικρίσει για πρώτη φορά στη ζωή του την αποδοχή. Το φιλμ, που φέρει την σεναριακή σφραγίδα του Ιάκωβου Καμπανέλλη και σύμφωνα με τηνΠανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου είναι η καλύτερη ταινία του ελληνικού κινηματογράφου, δέχτηκε δριμύτατες αντιδράσεις από το εξαγριωμένο κοινό, ενώ προβλήθηκε μόνο στο σινεμά Άστυ και για λιγότερο από τρεις συνολικά μέρες.


Μπορεί ο “Δράκος” να μην βρήκε θετική ανταπόκριση στις μέρες του αλλά είναι η ταινία που καθιέρωσε τον Νίκο Κούνδουρο ως έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες κινηματογραφιστές, που με την ματιά τους εμπλούτισαν σε βάθος και αξία το ελληνικό σινεμά.
 
Από το 1958 και τους “Παράνομους”, ο Κούνδουρος παύει να τοποθετεί τους ήρωες του στο κλεινόν άστυ και αναζητά νέους ορίζοντες που τον οδηγούν στην περιφέρεια. “Οι Παράνομοι” όμως έμελλε να κριθούν και κυριολεκτικά παράνομοι, αφού η ταινία έγινε βορά λογοκρισίας με αφορμή την σκηνή που δείχνει τους χωροφύλακες να εκτελούν έναν εκ των παρανόμων, ενώ προηγουμένως έχει παραδοθεί. Θεωρήθηκε ότι το συγκεκριμένο στιγμιότυπο προσβάλει την τιμή των χωροφυλάκων και ο εισαγγελέας ζήτησε από τον Νίκο Κούνδουρο να παραδώσει προς δημόσια προβολή μια νέα κόπια, από την οποία θα έχει αφαιρεθεί η εν λόγω σκηνή. Ο σκηνοθέτης αρνήθηκε με αποτέλεσμα η μοναδική προβολή ολόκληρου του φιλμ να πραγματοποιηθεί από το BBC. Τραγική ειρωνεία, η ταινία συμμετείχε ως υποψήφια για Χρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου.




Η μετάβαση στη δεκαετία του '60 γίνεται με το “Ποτάμι” και “Το Πέρασμα”, με το πρώτο σε σενάριο Νίκου Κούνδουρου και Ιάκωβου Καμπανέλλη. Η ταινία διαδραματίζεται στις όχθες ενός ποταμού και μας αφηγείται τρεις ξεχωριστές ιστορίες, που φαινομενικά δεν έχουν κανένα κοινό σημείο αναφοράς εκτός από το υδάτινο πέρασμα που τις ενώνει ή τις χωρίζει. Το 1960 αποτελεί επίσης χρονιά ορόσημο για το ελληνικό σινεμά, καθώς διοργανώνεται για πρώτη φορά τοΦεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, με πρώτο βραβευμένο σκηνοθέτη τον Νίκο Κούνδουρο για “Το Ποτάμι”.
 
Ένα χρόνο αργότερα εκδηλώνει την αγάπη του για το Αριστοφανικό έργο γυρίζοντας δύο ντοκιμαντέρ, ένα για τις Όρνιθες και ένα με θέμα την Αττική κωμωδία.
 
Οι “Μικρές Αφροδίτες” - με πρωταγωνιστές τουςΒαγγέλη Ιωαννίδη, Κλεοπάτρα Ρώτα, Τάκη Εμμανουήλκαι Ελένη Προκοπίου - μας μεταφέρουν στα ελληνιστικά χρόνια την περίοδο κάπου στο 200 π.Χ., για να γίνουμε μάρτυρες του πρώτου ερωτικού ξυπνήματος δύο νεαρών παιδιών και του τραγικού τέλους στο οποίο αυτό θα τα οδηγήσει. Οι “Αφροδίτες” τιμήθηκαν με δέκα συνολικά βραβεία, μεταξύ των οποίων καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου ενώ ταξίδεψαν και μέχρι το Βερολίνο για να χαρίσουν στονΚούνδουρο την Αργυρή Άρκτ
 
Μια γυναίκα σαν άλλη μυθική Μέδουσα ρουφάει όλη την ζωογόνο ουσία των αρσενικών που αγγίζει με το βλέμμα της. Μια γυναίκα με αντίστοιχη παρουσία είναι το κεντρικό πρόσωπο του πολυλογοκριμένου “Vortex”. Με έντονα τα εικαστικά στοιχεία να προσδιορίζουν κάθε πλάνο - δεν θα ήταν υπερβολή, αν τολμούσαμε να πούμε ότι ακόμα και οι ελάχιστες μυθοπλαστικές προσθήκες θα μπορούσαν να απουσιάζουν - η ταινία μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως το πλέον πειραματικό από τα έργα του σκηνοθέτη. Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι και το “Vortex” ή αλλιώς “Το πρόσωπο της Μέδουσας” διεκδίκησε τηνΧρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου το 1967.
Το 1975 γυρίζει σε δική του παραγωγή, τα “Τραγούδια της Φωτιάς”, ένα ντοκιμαντέρ ταξίδι στην Ελλάδα της απελευθέρωσης από την δικτατορία, με όχημα την μουσική του Θοδωράκη, του Λοΐζου, του Κουγιουμτζή κ.ά.
 
Θα περάσουν δέκα χρόνια μέχρι το “Μπορντέλο” του 1985, ένα έργο αφιερωμένο στην σύγχρονη ιστορία της Κρήτης και τον αγώνα που κατέβαλαν οι κάτοικοι του νησιού για να ενσωματωθούν με την ελεύθερη Ελλάδα και να σώσουν τον τόπο τους από τους κάθε λογής διεκδικητές. Το σπίτι της Ρόζας Βοναπάρτη μετατρέπεται σε κέντρο διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε διπλωμάτες και πολιτικούς, που καταφθάνουν στο νησί με πρόσχημα την επίσκεψη στην διάσημη Κυρία του σπιτιού και τα δώδεκα κορίτσια της. Με το “Μπάυρον: Η Μπαλάντα ενός Δαιμονισμένου”, ο Κούνδουρος ολοκληρώνει την άτυπη ιστορική τριλογία του που ξεκίνησε με το “1922” και περιλαμβάνει και το “Μπορντέλο
 
Φέτος, μετά από δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια απουσίας από τις κινηματογραφικές αίθουσες, ο μεγάλος Έλληνας δημιουργός, ξαναδίνει και πάλι το παρόν με την ταινία του “Ένα πλοίο για την Παλαιστίνη”, σε μια στιγμή της ιστορίας που μοιάζει να έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ φωνές σαν την δική του.
 
 
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
ΤΑΙΝΙΕΣ. 3
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
UP THE IRONS :: ΓΕΝΙΚΑ KAI ΔΙΑΦΟΡΑ :: ART GALLERY-
Μετάβαση σε: