UP THE IRONS, THE BEST ROCK AND HEAVY METAL WEB RADIO,
 
ΦόρουμΕγγραφήΣύνδεση
**


Winamp, iTunesWindows Media PlayerReal PlayerQuickTimeWeb ProxyUP THE IRONS**SIMPLY THE BEST***SIMPLY THE FIRST
Loading ...
******
UP THE IRONS COUNTER
Loading ...
RECENT TRACKS
Loading ...
Πρόσφατα Θέματα
» Iron Maiden Athens 2018
Δευ 23 Ιουλ 2018, 20:34 από Τζίνα

» Dead Kennedys Panx Romana In Athens
Δευ 16 Ιουλ 2018, 23:02 από andreas rocco

» Jim Morrison
Τρι 03 Ιουλ 2018, 15:30 από andreas rocco

» Iron Maiden
Τρι 03 Ιουλ 2018, 14:07 από andreas rocco

» ροκ φεστιβαλ 2018
Δευ 25 Ιουν 2018, 23:49 από Βυζαντινος21

»  Iron Maiden - Trought the years (2016)
Δευ 03 Απρ 2017, 19:47 από cronoschelsea

» Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
Δευ 03 Απρ 2017, 19:44 από cronoschelsea

» Τα ροκ ημερολόγια - Ιστορική επανέκδοση
Δευ 03 Απρ 2017, 19:39 από cronoschelsea

» GALLAGHER & LYLE
Παρ 24 Μαρ 2017, 06:22 από uxk6000

» Η 10η Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής Vinyl is Back - Εκεί που συμβαίνει! 17, 18, 19 Μαρτίου 2017 στο «Μουσείο Αυτοκινήτου»
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:39 από DJL

» 10 VINYL IS BACK – ΤΟ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:27 από sissy

» Οι Dropkick Murphys ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Τρι 14 Φεβ 2017, 19:58 από Τζίνα

» Το αντίο των θρυλικών Black Sabbath
Τρι 07 Φεβ 2017, 10:47 από DJL

» Vinyl is Back 17-19 Μαρτίου 2017 Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής
Σαβ 21 Ιαν 2017, 00:18 από DJL

» 10 εμβληματικές μασκότ metal συγκροτημάτων και η ιστορία τους
Πεμ 19 Ιαν 2017, 23:03 από DJL

» Απίστευτη διασκευή στο “Ήτανε Μια Φορά” του Ξυλούρη από Μάριο Λούπαση- Μάνο Παπαδάκη, με αναφορές σε Iron Maiden & Deep Purple!
Τετ 18 Ιαν 2017, 18:12 από DJL

» Kansas ~ Dust in the Wind
Παρ 13 Ιαν 2017, 18:15 από DJL

» Γιάννης Δρόλαπας - Δεν «πρόδωσε» ποτέ την ροκ για τα φράγκα
Τρι 10 Ιαν 2017, 08:31 από DJL

» Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988
Παρ 30 Δεκ 2016, 13:39 από DJL

» ROCK Ρεβεγιόν 2017 - 31 Δεκεμβρίου στο THESIS ROCK CAFE
Τρι 27 Δεκ 2016, 14:55 από DJL

» Maidenance live at Lazy Club – 30/12/2016
Σαβ 24 Δεκ 2016, 19:02 από DJL

» 2016 - Ο μουσικός απολογισμός της χρονιάς!
Σαβ 24 Δεκ 2016, 16:03 από DJL

» Σαν σήμερα ειπώθηκε για πρώτη φορά η ωραιότερη «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία»
Τρι 20 Δεκ 2016, 22:57 από DJL

» Είδαμε «Mouniall» με τον Τζίμη Πανούση στο Can Can
Δευ 19 Δεκ 2016, 23:01 από DJL

» Η αληθινή ιστορία του Magic Bus, που τραγούδησαν οι Τρύπες.
Δευ 19 Δεκ 2016, 22:49 από sissy

» Το παζάρι Δίσκων του An Club & AN Groundfloor (2 χώροι-1παζάρι) ΚΥΡIΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Κυρ 18 Δεκ 2016, 03:33 από DJL

» Τι σημαίνει η λέξη «ζαβαρακατρανέμια» στο τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη;
Κυρ 18 Δεκ 2016, 02:40 από DJL

»  VINYL IS BACK for good and is here to stay!!! Τριήμερο μουσικής και...βινυλίων!
Πεμ 15 Δεκ 2016, 11:31 από DJL

» Πλειστηριασμοί Δίσκων Vinyl is Back Δεκεμβρίου!
Τετ 07 Δεκ 2016, 00:50 από DJL

» Νέο άλμπουμ από τους Kreator - Gods Of Violence. Δείτε το Official Video
Κυρ 04 Δεκ 2016, 15:54 από DJL

» Maggot Brain-Funkadelic (Maggot Brain-1971)
Σαβ 03 Δεκ 2016, 22:41 από sissy

» Η «μεγάλη εικόνα» 6 εξωφύλλων κλασικών δίσκων
Πεμ 01 Δεκ 2016, 21:14 από DJL

» Vinyl is Back: Αναλυτικά το πρόγραμμα της μεγαλύτερης γιορτής των δίσκων βινυλίου!
Τρι 29 Νοε 2016, 12:44 από DJL

» MADE IN GREECE
Τρι 29 Νοε 2016, 01:10 από DJL

» Παύλος Σιδηρόπουλος & Οι Απροσάρμοστοι - Συνέντευξη του στο Ποπ & Ροκ τον Σεπτ. του 1982
Σαβ 26 Νοε 2016, 13:01 από DJL

» Μοτοσυκλετες ΚΑΙ φιλοι vol 2 - ΠΑΡΤΥ ΡΕΦΕΝΕ Το Σάββατο στις 26 Νοεμβρίου
Παρ 25 Νοε 2016, 11:24 από DJL

» Ο Τζίμης Πανούσης στο Can Can
Τρι 22 Νοε 2016, 21:05 από cronoschelsea

» Τάκης Ανδρούτσος - Η κιθάρα των Πελόμα Μποκιού
Κυρ 20 Νοε 2016, 12:19 από DJL

» Η ΓΙΟΡΤΗ-GOIN' THROUGH
Πεμ 17 Νοε 2016, 12:16 από sissy

» Ο PAT TRAVERS ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τετ 16 Νοε 2016, 22:33 από DJL

» Οι MAIDENANCE (Iron Maiden tribute band) το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στο Remedy Live Club
Τετ 16 Νοε 2016, 22:04 από DJL

»  9ο Vinyl is Back - Το πρόγραμμα
Τετ 16 Νοε 2016, 21:36 από DJL

»  Α.Λ.Μ.Α. ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ - Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στην πίστα της Μεγαλόπολης την Κυριακή 13 Νοεμβρίου
Τετ 16 Νοε 2016, 07:53 από sissy

» MC5 - Kick Out the Jams
Τετ 16 Νοε 2016, 07:52 από sissy

» Ονειρευτήκατε ποτέ να ξεφύγετε απ’ όλους και απ’ όλα, σε ένα μικρό μοναχικό σπιτάκι στο δάσος;
Σαβ 05 Νοε 2016, 19:10 από Έντια

» Οι λόγοι που το “Paranoid” των Black Sabbath είναι η πεμπτουσία της Heavy Metal
Παρ 04 Νοε 2016, 11:44 από DJL

» Τα Στέκια - Ροκ εντ ρολ, η εισβολή
Παρ 04 Νοε 2016, 11:13 από DJL

» ΑΝΤΙ- Η Κασέτα με την τσίχλα, 1985.
Κυρ 30 Οκτ 2016, 15:55 από Κωστας Βυζαντινος

» Σαν σήμερα: Σκάει σαν κεραυνός το ‘Ace Of Spades’ των Motörhead!
Παρ 28 Οκτ 2016, 00:13 από DJL

» Σκέψεις, Αύγουστος 2016
Τρι 25 Οκτ 2016, 18:14 από Τζίνα

Παρόντες χρήστες
15 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 2 μέλη, 0 μη ορατοί και 13 επισκέπτες :: 1 μηχανή αναζήτησης

andreas rocco, cronoschelsea

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 117, στις Παρ 02 Ιαν 2015, 20:08
Πιο αναγνωσμένα θέματα
ΙΝΔΙΑΝΟΙ.......
5 ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΝΝΑΒΗ ΠΑΡΑ ΣΤΑ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΟΥΜΕΝΑ ΦΑΡΜΑΚΑ
ΣΤΑΜΠΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΠΛΟΥΖΕΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΜΑΣ
Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
Φιλίες
Up The Irons Party
Καλημέρα!... με αναμνήσεις...
Η Θρυλική Route 66
Progressive Metal
ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΣΑΣ???

Μοιραστείτε | 
 

 ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ : Ο ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ ΑΥΤΟΧΕΙΡ

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Κωστας Βυζαντινος

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 19
Ημερομηνία εγγραφής : 25/09/2013
Ηλικία : 47

ΔημοσίευσηΘέμα: ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ : Ο ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ ΑΥΤΟΧΕΙΡ   Παρ 05 Δεκ 2014, 16:50

   Είναι γνωστό το τραγούδι του Παύλου Σιδηρόπουλου, «Το Μπλουζ του Εργατόπαιδου», γραμμένο το 1981,   πρώτο, στην μεταθανάτια έκδοση «Τα Μπλουζ του Πρίγκηπα» (1992).
Αποτελεί το πορτραίτο ενός «τίμιου δουλευτή»,  που ώρα μεσάνυχτα, αισθάνεται μόνος και αδικημένος.
Οι στίχοι του τραγουδιού, μας κάνουν φανερό, ότι το Εργατόπαιδο, κάποτε είχε ενταχθεί, στο κόμμα «της τιμημένης εργατιάς». Όταν όμως κατάλαβε ότι, οι δικές του «ανάγκες», είχαν υποταχθεί στις κομματικές, αποφάσισε, να αλλάξει «νοοτροπία και μυαλά»...

στα παραμύθια είχα μείνει
της τιμής και τιμημένης εργατιάς
ώσπου μια μέρα τις ανάγκες μου
που άτσαλα είχαν δραπετεύσει
με αγάπη ανέβασα στη θέση τους
απ’ όλα και απ’ όλους πιο ψηλά



Με το τραγούδι αυτό του 1981, ο Σιδηρόπουλος αποδίδει καλλιτεχνικά, την πολιτική του τοποθέτηση, την γνωστή We want the World and We want it Now. Ασκώντας κριτική στα κόμματα της Αριστεράς, δηλώνει ότι η Ζωή, δεν μπορεί να αναβάλλεται για μετά την οποιαδήποτε «νίκη», και ότι πάνω από τον κομματικό μηχανισμό, πρέπει να υπάρχει ο Άνθρωπος και η Αγάπη.
Δυστυχώς, το τραγούδι είναι μελαγχολικό, και αυτό υπονοεί, ότι το Εργατόπαιδο, και μετά από αυτή την απόφαση, δεν γίνεται ευτυχισμένο. Μπορεί να αντιλαμβάνεται ότι το κόμμα τον τραβούσε απ το μανίκι και να φεύγει, αλλά παραμένει μόνος, να τριγυρνά μαζί με τα φαντάσματα. Έτσι, το τραγούδι, μετατρέπεται σε ένα εξαιρετικό γρίφο. Αν η ευτυχία, δεν έρχεται και μετά την απομάκρυνσή του, από «τα παραμύθια της τιμημένης εργατιάς», αν το Εργατόπαιδο εξακολουθεί να γυρνάει σαν το ρεμάλι και να βιώνει μοναξιά, τότε, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ;

Αυτός ο γρίφος, ήταν ο βασικός γρίφος που παίδευε τον Παύλο Σιδηρόπουλο, και τον οποίο δεν κατόρθωσε να λύσει ποτέ, ή μάλλον έλυσε με τον στίχο «Δεν υπάρχει τι, πότε και πώς». Ο στίχος αυτός, που εμφανίζεται στην «Ώρα του Stuff», δηλώνει με συμβολικό τρόπο, μην ψάχνεις, σε αυτή την μίζερη ζωή, δεν υπάρχει πουθενά η αλήθεια, και απομένει μόνο μία συνειδητή τοποθέτηση, και αυτή είναι «Κλείσε το Φως».

Ουσιαστικά, είναι μια πράξη αυτοκτονίας αυτό, το να επιλέγεις να διώξεις τον Ήλιο και να αγκαλιάσεις το Σκοτάδι. Η όλη λοιπόν πορεία του Παύλου Σιδηρόπουλου, όπως και της Γιόλας Αναγνωστοπούλου, ήταν μια Πορεία στο Σκοτάδι. Αυτό, φαίνεται σε πολλά τραγούδια και κείμενα του Παύλου, αλλά και της Γιολάντας, αλλά φαίνεται κυρίως από τη στάση ζωής τους.



Η αφόρητη μοναξιά που βιώνει ο Παύλος, σημειώνεται και σε διασκευή που επιχειρεί να κάνει στο «Μπλουζ του Εργατόπαιδου», το 1987. Η διασκευή, γίνεται στιχουργικά και διασώζεται στο χαρτί, αλλά δεν είναι γνωστό ακόμα, αν υπάρχει και κασέτα με εκτέλεση της διασκευής.

Εξετάζοντας τα μέρη, παρατηρούμε πρώτα ότι διαγράφει τον τίτλο «Το Μπλουζ του Εργαζόμενου», αναρωτιέται μήπως βάλει «Το Μπλουζ του Ευαίσθητου Βρυκόλακα», το διαγράφει και αυτό, και καταλήγει στον τίτλο «Ο Ευαίσθητος Αυτόχειρ».
Από τον τίτλο και μόνο, αρχίζει να υποψιάζεται κανείς, ότι εδώ, ο Παύλος δεν θέλει να μιλήσει για κάποιον άλλο, αλλά για τον εαυτό του. Και αυτό γίνεται φανερό, στη δεύτερη στροφή, διαβάζοντας τις διαγραφές...


Από πατέρα απ τον Βορρά
και μάνα απ τον Νότο
σαν φοιτητής ξεκίνησα το δρόμο
καθηγητή βοηθός, εργάτης
έχω κάνει, μπάρμαν, οικοδόμος
και ηθοποιός
Μεγάλοι αγώνες που γι αντάλλαγμα
μου δώσανε μια τόση δα ζωή

Μετά τις διαγραφές, φαίνεται να καταλήγει στους στίχους

Έκανα τούτο τ άλλο
σε Βορρά αφορισμένος
και στο Νότο
και όλοι οι αγώνες μου
γι αντάλλαγμα
μου δώσανε μια τόση δα ζωή

Εδώ, χρησιμοποιεί, μια λέξη βαριά και φριχτή : Αφορισμένος! Έτσι αισθάνεται, όπως ο Αφωρεσμένος του Καρκαβίτσα, που η κοινωνία τον σπρώχνει στον θάνατο.


Στους επόμενους στίχους, δηλώνεται η τοποθέτησή του, στη Νύχτα...

Τώρα τη Νύχτα ζω
ζωή (σκέψη α-ταξική)

που όλα τα πρόσωπα είναι ίδια
και τραγουδάω για το Φανάρι του Διογένη
Δεξιά κι Αριστερά




Και το πρωί, τα ίδια πρόσωπα
συν νέφος, συν φωνές, συν αγωνία
σύννεφο σύμφωνο
με δόνηση σφραγίδα
τα ξυπνητήρια για δουλειά



Το ρεφρέν του τραγουδιού, εξηγεί αυτή την τοποθέτηση..

Συνέχεια μπερδευόμουνα
τον ήλιο (θεριά) εμπιστευόμουνα
ώσπου τα χρειάστηκα
και αναγκάστηκα
να ζω με φαντασία στα σκοτεινά

Δεν μπορώ να μην παρατηρήσω, ότι ο Ήλιος, που για τον Παύλο συμβολίζει την «κανονική κοινωνία», είναι ισοδύναμη λέξη στη στιχουργική του, με τη λέξη Θεριά.
Αυτά τα θεριά, που ζουν στον ήλιο, εμπιστευόταν, ώσπου «τα χρειάστηκε», έφθασε δηλαδή σε αδιέξοδο και αναγκάστηκε να ζει στο Σκοτάδι, έχοντας μηχανισμό σωτηρίας τη Φαντασία.

Λίγο παρακάτω, γράφεται


Κι έτσι της μέρας τη μιζέρια
εγώ την άλλαξα με νύχτα
και πριν φέξει
τον Άδη, άρπαξα με απόφαση
γερά απ τον γιακά

Εδώ, εμφανίζεται και η απόφαση για μία συνειδητή αυτοκτονία. Η αυτοκτονία, είναι συμβολική, είναι μάλλον ένας συνειδητός διαχωρισμός από τον κόσμο του Ήλιου. Αλλά η απόφαση να μπει κανείς βαθιά στο Σκοτάδι, είναι οπωσδήποτε μία αυτοκτονία, και αυτό και ο ίδιος ο Παύλος το ξέρει αφού μάλιστα βάζει τίτλο «Ο Ευαίσθητος Αυτόχειρ».


Πιο κάτω, εξηγεί με τον τρόπο του, ότι αυτή η κάθοδος στον κόσμο του Άδη, δεν γίνεται για λόγους περιργείας, αλλά ανάγκης. Στην πραγματικότητα, δεν αναζητεί θάνατο, αλλά αλήθεια και ζωή. Ο στίχος μάλιστα

και αναγκάστηκα
να ζω με αυτούς που ξέρουν
ν αγαπούν

μας δείχνει ότι ο Αυτόχειρ, απογοητευμένος από τα θεριά του Ήλιου, αναγκάζεται για να βρει Αγάπη, να πορευθεί στο σκοτάδι. Αυτή η κεντρική αυταπάτη, η οποία υπάρχει και στη στιχουργική της Αναγνωστοπούλου, αλλά και σε όλους όσοι αποτελούν το Κίτρινο Σούρουπο, είναι η βασική εξήγηση γιατί, αυτοί οι ευαίσθητοι και εξαιρετικοί άνθρωποι, πήραν συνειδητά, τον θάνατό τους, δηλαδή Ηρωίνη.


Οι τελικοί στίχοι του τραγουδιού, δίνουν μια συμβολική περιγραφή, της νέας κατάστασης, του τι δηλαδή του συμβαίνει ζώντας στον Άδη...

Τώρα στον Άδη
που το σώμα μου πετάει
πάνω απ τις πέτρες των προγόνων
και προσγειώνομαι προτού
οι Ευμενίδες οργιστούν
Μέσα από άνεμο, νερό, φωτιά
περνάω την οργή των Επιγόνων
και μελετάω τις Σπίθες
πριν η Δρόσος του Άι Γιάννη
στάξει και σβηστούν


Είναι κρίμα που, από το τραγούδι, διασώθηκε μόνο το στιχουργικό μέρος. Είναι κρίμα, που δεν το έχουμε με την φωνή του καλλιτέχνη.
Μπορεί να διαφωνεί κανείς με τις βασικές ιδέες του τραγουδιού. Σήμερα, γνωρίζοντας το τέλος της Ιστορίας, ξέρουμε με βεβαιότητα, πως δεν είχε νόημα και ούτε υπήρχε περίπτωση να βρει αλήθεια, ο Παύλος Σιδηρόπουλος, στην πορεία του στο Σκοτάδι.
Όμως, το τραγούδι, είναι πολύτιμο. Είναι πολύτιμο, γιατί, μας αποκαλύπτει με μοναδικό τρόπο, το ΓΙΑΤΙ έγιναν όσα έγιναν. Και επίσης, κάτι πολύ σημαντικό, μας αποκαλύπτει την ψυχολογία, όλων αυτών των ευαίσθητων παιδιών του Κίτρινου Σούρουπου.
Δεν ήταν Υπόκοσμος, ήταν Απόκοσμος. Και αυτός ο Απόκοσμος, έστελνε από παλιά τέτοια μηνύματα ΣΟΣ, σε μας του ήλιου,  τους υγιείς και αξιοπρεπείς. Τα πήραμε ποτέ αυτά τα μηνύματα; Και αν τα πήραμε, τα νιώσαμε; Καταλάβαμε τι είχαν να πουν;

Πηγη:freedomgreece.blogspot.g
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.original21.com
 
ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ : Ο ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ ΑΥΤΟΧΕΙΡ
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
UP THE IRONS :: ROCK HISTORY :: ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ-
Μετάβαση σε: