UP THE IRONS, THE BEST ROCK AND HEAVY METAL WEB RADIO,
 
ΦόρουμΕγγραφήΣύνδεση
**


Winamp, iTunesWindows Media PlayerReal PlayerQuickTimeWeb ProxyUP THE IRONS**SIMPLY THE BEST***SIMPLY THE FIRST
Loading ...
******
UP THE IRONS COUNTER
Loading ...
RECENT TRACKS
Loading ...
Πρόσφατα Θέματα
»  Iron Maiden - Trought the years (2016)
Δευ 03 Απρ 2017, 19:47 από cronoschelsea

» Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
Δευ 03 Απρ 2017, 19:44 από cronoschelsea

» Τα ροκ ημερολόγια - Ιστορική επανέκδοση
Δευ 03 Απρ 2017, 19:39 από cronoschelsea

» GALLAGHER & LYLE
Παρ 24 Μαρ 2017, 06:22 από uxk6000

» Η 10η Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής Vinyl is Back - Εκεί που συμβαίνει! 17, 18, 19 Μαρτίου 2017 στο «Μουσείο Αυτοκινήτου»
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:39 από DJL

» 10 VINYL IS BACK – ΤΟ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τρι 14 Μαρ 2017, 12:27 από sissy

» Οι Dropkick Murphys ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Τρι 14 Φεβ 2017, 19:58 από Τζίνα

» Το αντίο των θρυλικών Black Sabbath
Τρι 07 Φεβ 2017, 10:47 από DJL

» Vinyl is Back 17-19 Μαρτίου 2017 Γιορτή του Βινυλίου και της Μουσικής
Σαβ 21 Ιαν 2017, 00:18 από DJL

» 10 εμβληματικές μασκότ metal συγκροτημάτων και η ιστορία τους
Πεμ 19 Ιαν 2017, 23:03 από DJL

» Απίστευτη διασκευή στο “Ήτανε Μια Φορά” του Ξυλούρη από Μάριο Λούπαση- Μάνο Παπαδάκη, με αναφορές σε Iron Maiden & Deep Purple!
Τετ 18 Ιαν 2017, 18:12 από DJL

» Kansas ~ Dust in the Wind
Παρ 13 Ιαν 2017, 18:15 από DJL

» Γιάννης Δρόλαπας - Δεν «πρόδωσε» ποτέ την ροκ για τα φράγκα
Τρι 10 Ιαν 2017, 08:31 από DJL

» Όταν οι Motörhead έπαιξαν για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάρτιο του 1988
Παρ 30 Δεκ 2016, 13:39 από DJL

» ROCK Ρεβεγιόν 2017 - 31 Δεκεμβρίου στο THESIS ROCK CAFE
Τρι 27 Δεκ 2016, 14:55 από DJL

» Maidenance live at Lazy Club – 30/12/2016
Σαβ 24 Δεκ 2016, 19:02 από DJL

» 2016 - Ο μουσικός απολογισμός της χρονιάς!
Σαβ 24 Δεκ 2016, 16:03 από DJL

» Σαν σήμερα ειπώθηκε για πρώτη φορά η ωραιότερη «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία»
Τρι 20 Δεκ 2016, 22:57 από DJL

» Είδαμε «Mouniall» με τον Τζίμη Πανούση στο Can Can
Δευ 19 Δεκ 2016, 23:01 από DJL

» Η αληθινή ιστορία του Magic Bus, που τραγούδησαν οι Τρύπες.
Δευ 19 Δεκ 2016, 22:49 από sissy

» Το παζάρι Δίσκων του An Club & AN Groundfloor (2 χώροι-1παζάρι) ΚΥΡIΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Κυρ 18 Δεκ 2016, 03:33 από DJL

» Τι σημαίνει η λέξη «ζαβαρακατρανέμια» στο τραγούδι του Νίκου Ξυλούρη;
Κυρ 18 Δεκ 2016, 02:40 από DJL

»  VINYL IS BACK for good and is here to stay!!! Τριήμερο μουσικής και...βινυλίων!
Πεμ 15 Δεκ 2016, 11:31 από DJL

» Πλειστηριασμοί Δίσκων Vinyl is Back Δεκεμβρίου!
Τετ 07 Δεκ 2016, 00:50 από DJL

» Νέο άλμπουμ από τους Kreator - Gods Of Violence. Δείτε το Official Video
Κυρ 04 Δεκ 2016, 15:54 από DJL

» Maggot Brain-Funkadelic (Maggot Brain-1971)
Σαβ 03 Δεκ 2016, 22:41 από sissy

» Η «μεγάλη εικόνα» 6 εξωφύλλων κλασικών δίσκων
Πεμ 01 Δεκ 2016, 21:14 από DJL

» Vinyl is Back: Αναλυτικά το πρόγραμμα της μεγαλύτερης γιορτής των δίσκων βινυλίου!
Τρι 29 Νοε 2016, 12:44 από DJL

» MADE IN GREECE
Τρι 29 Νοε 2016, 01:10 από DJL

» Παύλος Σιδηρόπουλος & Οι Απροσάρμοστοι - Συνέντευξη του στο Ποπ & Ροκ τον Σεπτ. του 1982
Σαβ 26 Νοε 2016, 13:01 από DJL

» Μοτοσυκλετες ΚΑΙ φιλοι vol 2 - ΠΑΡΤΥ ΡΕΦΕΝΕ Το Σάββατο στις 26 Νοεμβρίου
Παρ 25 Νοε 2016, 11:24 από DJL

» Ο Τζίμης Πανούσης στο Can Can
Τρι 22 Νοε 2016, 21:05 από cronoschelsea

» Τάκης Ανδρούτσος - Η κιθάρα των Πελόμα Μποκιού
Κυρ 20 Νοε 2016, 12:19 από DJL

» Η ΓΙΟΡΤΗ-GOIN' THROUGH
Πεμ 17 Νοε 2016, 12:16 από sissy

» Ο PAT TRAVERS ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τετ 16 Νοε 2016, 22:33 από DJL

» Οι MAIDENANCE (Iron Maiden tribute band) το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου στο Remedy Live Club
Τετ 16 Νοε 2016, 22:04 από DJL

»  9ο Vinyl is Back - Το πρόγραμμα
Τετ 16 Νοε 2016, 21:36 από DJL

»  Α.Λ.Μ.Α. ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ - Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στην πίστα της Μεγαλόπολης την Κυριακή 13 Νοεμβρίου
Τετ 16 Νοε 2016, 07:53 από sissy

» MC5 - Kick Out the Jams
Τετ 16 Νοε 2016, 07:52 από sissy

» Ονειρευτήκατε ποτέ να ξεφύγετε απ’ όλους και απ’ όλα, σε ένα μικρό μοναχικό σπιτάκι στο δάσος;
Σαβ 05 Νοε 2016, 19:10 από Έντια

» Οι λόγοι που το “Paranoid” των Black Sabbath είναι η πεμπτουσία της Heavy Metal
Παρ 04 Νοε 2016, 11:44 από DJL

» Τα Στέκια - Ροκ εντ ρολ, η εισβολή
Παρ 04 Νοε 2016, 11:13 από DJL

» ΑΝΤΙ- Η Κασέτα με την τσίχλα, 1985.
Κυρ 30 Οκτ 2016, 15:55 από Κωστας Βυζαντινος

» Σαν σήμερα: Σκάει σαν κεραυνός το ‘Ace Of Spades’ των Motörhead!
Παρ 28 Οκτ 2016, 00:13 από DJL

» Σκέψεις, Αύγουστος 2016
Τρι 25 Οκτ 2016, 18:14 από Τζίνα

» Οι 10 ατάκες που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να πεις σ' ένα DJ!
Τετ 19 Οκτ 2016, 15:07 από DJL

» Το νέο βίντεο κλίπ του Moby είναι ένα καρτούν-αριστούργημα που όλοι πρέπει να δουν
Τρι 18 Οκτ 2016, 21:23 από sissy

» 10 Λόγοι για τους οποίους οι IRON MAIDEN είναι η καλύτερη heavy metal μπάντα όλων των εποχών
Σαβ 15 Οκτ 2016, 10:58 από sissy

» Εορταστικό Vinyl Is Back στο «Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου» (Γ’ Σεπτεμβρίου & Ιουλιανού) το τριήμερο: Παρασκευή 9, Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016, με ελεύθερη είσοδο!
Παρ 14 Οκτ 2016, 18:22 από DJL

» Γιατί ο τάφος του Jim Morrison έχει Ελληνική επιγραφή;
Παρ 14 Οκτ 2016, 09:00 από sissy

Παρόντες χρήστες
16 χρήστες είναι συνδεδεμένοι αυτήν την στιγμή:: 0 μέλη, 0 μη ορατοί και 16 επισκέπτες :: 2 μηχανές αναζήτησης

Κανένας

Περισσότεροι χρήστες υπό σύνδεση 117, στις Παρ 02 Ιαν 2015, 20:08
Πιο αναγνωσμένα θέματα
ΙΝΔΙΑΝΟΙ.......
ΣΤΑΜΠΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΠΛΟΥΖΕΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ ΜΑΣ
Η Θρυλική Route 66
Up The Irons Party
Καλημέρα!... με αναμνήσεις...
Progressive Metal
Φιλίες
ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ ΣΑΣ???
Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ UP THE IRONS 10-11-2013
Η 2η RAINBOW πέρασα απ έξω σήμερα και τράβηξα κάποιο βιντεάκι και μερικές φωτό.... έτσι για να αναπολήσουμε παλιές καλές στιγμές...

Μοιραστείτε | 
 

 Πιτ Χαμ -Badfinger-Ενας αυτόχειρας στην «αυλή» των Μπιτλς...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
an-gi
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1099
Ημερομηνία εγγραφής : 18/09/2013
Τόπος : Rockland

ΔημοσίευσηΘέμα: Πιτ Χαμ -Badfinger-Ενας αυτόχειρας στην «αυλή» των Μπιτλς...   Δευ 16 Ιουν 2014, 15:30




Προστατευόμενους εί χαν κατά καιρούς όλα τα μεγάλα συγκροτήματα. Οι Rolling Stones είχαν τη Μάριαν Φέιθφουλ και αργότερα τον Πίτερ Τος. Οι Who είχαν τους Thunderclap Newman. Και οι Beatles είχαν τους Badfinger. Οι τελευταίοι ήταν οι πιο χαρισματικοί και πετυχημένοι από όλη τη στρατιά των «προστατευομένων» καλλιτεχνών και συγκροτημάτων. Σιγά σιγά έγιναν και οι πιο τραγικοί...

«Και τότε θα 'μαστε τόσο ευτυχισμένοι

που θα 'χουμε ξεχάσει πώς να κλαίμε!»

Πιτ Χαμ, «Islands»

Badfinger
Οι οποίοι ξεκίνησαν κάπου στο μέσον της δεκαετίας του '60 από το Σουόνσι, στη Νότια Ουαλία. Από εκεί ήταν οι δύο του κουαρτέτου (ο ντράμερ Μάικ Γκίμπινς και ο πολυτάλαντος Πιτ Χαμ), ενώ οι άλλοι δύο (ο κιθαρίστας Τζόι Μόλαντ και ο μπασίστας Τομ Ιβανς) ήταν από το Λίβερπουλ. Αυτό το τελευταίο δεν ήταν το μόνο στοιχείο που τους έκανε κάτι σαν... μικρούς Beatles. Η ομοιότητα του Μόλαντ με τον Μακάρτνεϊ ήταν άλλο ένα. Μα πάνω από όλα ήταν τα ίδια τα τραγούδια των Χαμ και Ιβανς: μικρά ποπ κομψοτεχνήματα, θαμμένα στην τοπική σκηνή της Ουαλίας, κάτω από το βάρος της ατμοσφαιρικής ομοιότητας με τα τραγούδια των «Σκαθαριών», που ­ ας μην ξεχνάμε ­ ήταν ήδη ένα (ασύλληπτο για τα πολιτισμικά δεδομένα της εποχής εκείνης) εν εξελίξει μέγεθος.
Οταν το μέγεθος των Beatles άρχισε να εντοπίζει τα εξωπραγματικά του όρια και, για την ακρίβεια, το 1968, οι Badfinger το 'χαν πάρει απόφαση πως όλοι τους παρομοιάζουν με τους τέσσερις διάσημους ρόκερ από το Λίβερπουλ, προχώρησαν στην απελπισμένη και σοφή κίνηση να στείλουν μια ταινία με τα τραγούδια τους στους ίδιους τους Beatles! Πείτε πως έγινε για να κλείσει η αλυσίδα συμπτώσεων που συνέδεε τα δύο συγκροτήματα ή επειδή ο Μακάρτνεϊ συγκινήθηκε βλέποντας, στο πρόσωπο του Μόλαντ, τον εαυτό του πιτσιρικά ή γιατί απλώς οι Beatles ενθουσιάστηκαν από αυτό καθαυτό το περιεχόμενο της ταινίας... Η ουσία είναι πως αμέσως υπέγραψαν συμβόλαιο με τους τέσσερις νεαρούς και η ιστορία έδειξε πως οι Badfinger έγιναν το συγκρότημα με τις υψηλότερες (πίσω φυσικά από τους Beatles) πωλήσεις στην εταιρεία των Beatles, στην Apple Records.
Στα τέλη του '69, ο Μακάρτνεϊ τους «δώρισε» το τραγούδι του «Come And Get It» που έγινε η πρώτη τους μεγάλη επιτυχία, χάρη στο ότι ακουγόταν στο φιλμ που λέγαμε στην αρχή. Ενα χρόνο αργότερα ξαναπιάνουν κορυφή, όταν το τραγούδι του Χαμ «Νο Mather What» γίνεται μεγάλη επιτυχία, ενώ το συγκρότημα περιοδεύει συνεχώς στις ΗΠΑ. Εκεί εμφανίζονται στο μεγάλο κοντσέρτο για το Μπανγκλαντές, που οργάνωσε ο Τζορτζ Χάρισον στη Νέα Υόρκη και ηχογραφούν τον τρίτο δίσκο τους, από όπου προκύπτει ένα ακόμη Νο 1, το τραγούδι «Day After Day». Ενδιαμέσως συμμετέχουν σχεδόν σε κάθε σόλο ηχογράφηση των τέως Beatles: από το «Imagine» του Λένον ως το «It Don't Come Easy» του Ρίνγκο. Κάποια στιγμή ο Λένον τους ζήτησε ένα παλιότερο τραγούδι τους για ένα φίλο του, τον νεοϋορκέζο μουσικό Χάρι Νίλσον. Ηταν το «Without You» από τον δεύτερο δίσκο τους. Οι Badfinger δεν είχαν λόγους να αρνηθούν.
Πρώτον, ο Τζον Λένον ήταν κάτι σαν ευεργέτης τους· δεύτερον, θα έπαιρναν και κάποια εξτρά λεφτουδάκια· τρίτον, κανένας δεν είχε δώσει ιδιαίτερη σημασία όταν το εν λόγω τραγούδι πρωτοκυκλοφόρησε προ διετίας, οπότε τι είχαν να χάσουν; Είπαν, λοιπόν, το «ναι» και λίγους μήνες αργότερα ο Νίλσον είχε θρονιαστεί με το «Without You» στο Νο 1 Αγγλίας και ΗΠΑ, σημειώνοντας πωλήσεις εκατοντάδων δίσκων!
Λογικά, τέτοια εποχή πριν από 25 χρόνια, την άνοιξη του '72, ο Πιτ Χαμ και οι υπόλοιποι Badfinger θα πρέπει να έπλεαν σε πελάγη ευτυχίας. Το δικό τους «Day After Day» και το δικό τους «Without You» με τον Νίλσον, γίνονταν ταυτόχρονα χρυσοί δίσκοι...
Για τον Χαμ όμως τα πελάγη έγιναν γρήγορα πολύ ταραγμένα...
Ο άνθρωπος που λίγους μήνες νωρίτερα είχε γράψει σε ένα τραγούδι τη φράση «για μένα δεν υπάρχει τίποτε πιο τέλειο από τη ζωή που μου έδωσε ο Θεός», άρχισε σιγά σιγά να οπισθοχωρεί, συνειδητοποιώντας τι σημαίνει η πραγματικότητα των σόου μπίζνες. Χάρηκε για τα (πολλά) χρήματα που άρχισε να εισπράττει χάρη στην επιτυχία του Νίλσον με το «Without You», αλλά δεν αποδέχθηκε ποτέ το γεγονός πως κάποιος «άσχετος» έκανε μεγάλη καριέρα με το δικό τους τραγούδι. Παράλληλα, η μακροχρόνια σχέση του με τη φίλη του, Μπέβερλι Ελις, έπνεε τα λοίσθια, πράγμα που καταγράφεται σε μερικά ευαίσθητα τραγούδια του εκείνης της εποχής. Εκείνο όμως που τον «αποτέλειωσε» ήταν η απόρριψη που εισέπραξε από τους υπόλοιπους Badfinger όταν τους κοινοποίησε τη νέα σχέση του με την Ανν Φέργκιουσον, πρώην σύζυγο του τεχνικού του συγκροτήματος.


Τώρα, αυτά έχουν ξαναγίνει, είναι όμως άλλο πράγμα να «κλέβεται» ο Ερικ Κλάπτον με την πρώην κυρία Χάρισον, π.χ., και άλλο πράγμα να συμβαίνει κάτι τέτοιο μέσα στον ασφυκτικό μικρόκοσμο ενός ανερχόμενου συγκροτήματος. Και αυτή την πίεση ο Χαμ τη διοχέτευσε σε μερικά αριστουργήματα που, όπως και πολλά τραγούδια του της τότε περιόδου, τα κράτησε κρυμμένα κάπου στο σπίτι του.
Στο ίδιο σπίτι όπου κατέληξε λυπημένος, παραιτημένος και αποπροσανατολισμένος στις αρχές του 1975, όταν όλα είχαν καταρρεύσει...
Αρχικά, περί το 1974, εξέλιπε η προστασία των Beatles, που τώρα είχαν να αντιμετωπίσουν το χάος τής από τετραετίας δικής τους διάλυσης. Το μεγαλύτερο όμως σοκ ήταν η πτώχευση του ατζέντη με τον οποίο συνεργάζονταν οι Badfinger για τις συναυλίες τους στις ΗΠΑ. Οταν «βάρεσε κανόνι», τους όφειλε εκατομμύρια δολάρια από τις πολύ πετυχημένες αμερικανικές περιοδείες τους! Αυτά, σε συνδυασμό με το ότι η νέα τους εταιρεία, η Warner, αδιαφορούσε για την τύχη τους, οδήγησαν τον Μόλαντ αρχικά και τον Χαμ κατόπιν στο να εγκαταλείψουν το συγκρότημα που εύλογα διελύθη πάραυτα.
Ηταν τέσσερα παιδιά που ξεκίνησαν με ταλέντο και καλές προθέσεις, αφοσιωμένα στην τέχνη τους και ανυποψίαστα για το τι τους περίμενε στη λεωφόρο της επιτυχίας. Εμπιστεύθηκαν κάποιους ανθρώπους και τους ακολούθησαν τυφλά, τόσο μακριά ώστε όταν το κατάλαβαν ήταν πια δύσκολο να επιστρέψουν. Και πιο μακριά είχε βρεθεί ο Πιτ Χαμ, ο πιο naive και ο πιο ταλαντούχος από όλους.
Πρόλαβε να γράψει δύο - τρία τραγούδια ακόμη... Το τελευταίο λεγόταν «Νο More» και έμοιαζε με σημείωμα αυτόχειρα: «Δεν υπάρχει λόγος να προσπαθώ / Το παιχνίδι το ορίζουν κάποιοι παλαβοί / Το παιχνίδι δεν έχει πλάκα όταν είναι μόνο για το χρήμα / Τότε είναι ντροπή / Και δεν θέλω άλλη...».
Το πρωί της 24ης Απριλίου του 1975 ο 27χρονος Πιτ Χαμ έριξε μια τελευταία ματιά στις αρχειοθετημένες ηχογραφήσεις των ανέκδοτων τραγουδιών του και απαγχονίστηκε στο γκαράζ του σπιτιού του, στο Ουέιμπριτζ.
Ετσι, δεν έμαθε ποτέ πως σήμερα, 22 χρόνια αργότερα, εκείνα τα ανέκδοτα τραγούδια κυκλοφορούν για πρώτη φορά σε ένα CD που εξυμνούν οι κριτικοί και που λέγεται «7 Park Avenue», ενώ ταυτόχρονα κυκλοφορεί και το εξαιρετικό βιβλίο του Νταν Ματοβίνα με τίτλο «Without You: Η τραγική ιστορία των Badfinger».
Ξεφυλλίζοντάς το θα μάθετε και τη δραματική λεπτομέρεια που ο Πιτ Χαμ ίσως δεν έμαθε ποτέ του και που τελικά χαρακτήρισε αμετάκλητα τους Badfinger και τον θρύλο τους: τον Νοέμβριο του 1983 ο έτερος συνθέτης του συγκροτήματος, ο Τομ Ιβανς, αποχαιρέτησε τον μάταιο τούτο κόσμο, ομοίως απαγχονισθείς...
Μην το ψάχνετε! Υπάρχουν συγκροτήματα φορτωμένα θανατικό και κατάρα αλλά ποτέ και πουθενά δεν ξανακούστηκε συγκρότημα με δύο πανομοιότυπες αυτοκτονίες στο... ενεργητικό του. Ηταν ίσως ο μόνος τρόπος που απέμεινε στους δύο συνθέτες του «Without You» για να ξανακάνουν τον κόσμο να τραγουδήσει το τραγούδι τους, σε σχέση με αυτούς τους ίδιους.

tovima.gr


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://bucovo.blogspot.com/
 
Πιτ Χαμ -Badfinger-Ενας αυτόχειρας στην «αυλή» των Μπιτλς...
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
UP THE IRONS :: ROCK HISTORY-
Μετάβαση σε: